zondag 26 augustus 2012

Taart

Utrecht, Korte Jansstraat. Een Douwe Egberts koffiehuisje en het regent pijpestelen. Gauw naar binnen. Mijn man en ik bestellen twee cafe lattes en mag ik daar dan een puntje brownietaart bij? Het wordt voor ons klaargemaakt en de man die de opgeschuimde melk inschenkt doet dat zeer kunstig met hartjes. Wow, dat kun jij goed! Hij glimlacht.
In de brede vensterbank gezeten genieten we van dit moment.
De koffie is verrukkelijk en heet.
Maar nu komt het. Ik neem een hapje van de brownietaart. Ik val bijna om. Godvergeme, wat is die lekker zeg! Die zou eigenlijk alleen horizontaal genuttigd mogen worden. Wie o wie heeft deze heerlijke taart gemaakt? Dat blijkt de bakkerij van de Bijenkorf te zijn. En, zo wordt er verteld, deze taart kun je daar ook kopen. Nou, dan lopen wij daar straks mooi niet langs. This is too much! 
Ik maak een diepe buiging voor de bakkerij van de Bijenkorf... voor de lekkerste taart van heel Nederland.

Geachte mevrouw van Hest,

Bedankt voor uw mooie compliment aan de Bijenkorf op uw weblog!

Ik wens u nog een fijne dag en vele geniet momenten met de brownietaart.


Met vriendelijke groet,
Ankie Straathof 
Manager Klant Contact Center 

1 opmerking: