zondag 30 december 2012

Redding (2)


Een Nederlands zeilschip heeft, midden op de Atlantische Oceaan, een Duitser gered. De 65-jarige man dobberde al twee weken stuurloos rond in zijn zeilschip, zo meldden opvarenden van het Nederlandse schip de 'Tres Hombres' zaterdag.


De Duitser had een noodsignaal uitgestuurd, maar werd in eerste instantie niet gevonden. Uiteindelijk wist hij, net voordat de Tres Hombres de zoektocht staakte, radiocontact te maken. Hij bleek al twee weken lang rond te dobberen met een gebroken roer.
De man werd op Tweede Kerstdag gered en was uitgeput. Zijn zeilschip wordt voorlopig door de Tres Hombres op sleeptouw genomen.
©Tres Hombres
(via email)
Zeer geachte bemanning,
Op een nieuwssite las ik over de redding van een Duitse man die al twee weken ronddobberde op de oceaan.
Wat een geluk dat hij gevonden is en dat hij door jullie op sleeptouw genomen is. Daarvoor mijn complimenten.
Om dit mooie bericht te vieren, ga ik zodra ik in Zieuwent ben (ik woon in de Achterhoek) jullie chocolade kopen!

Met vriendelijke groet,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten